Σελίδες

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΩΝ -1982



16 Σεπτεμβρίου 1982: Η σφαγή στη Σάμπρα και τη Σατίλα – Οι Ισραηλινοί γράψαν μια από τις μελανότερες σελίδες της ανθρώπινης ιστορίας

Στις 16 Σεπτεμβρίου 1982 ξεκινά η σφαγή στα παλαιστινιακά προσφυγικά στρατόπεδα της Σάμπρα και της Σατίλα (16 – 18/9/1982), που άφησε άγνωστο – μέχρι σήμερα – αριθμό νεκρών γυναικόπαιδων, κυρίως, και ηλικιωμένων (τουλάχιστον 3.000), με τη ματοβαμμένη «υπογραφή» του τότε υπουργού Αμυνας και Προέδρου του Ισραήλ, Αριέλ Σαρόν, από τον ισραηλινό στρατό και παραστρατιωτικές οργανώσεις, «εμπνευσμένη» από τον αμερικανικό ιμπεριαλισμό.
Οι εισβολείς σκότωσαν, βασάνισαν, βίασαν, ακρωτηρίασαν. Από τη «μήνι» τους δε γλίτωσαν ούτε και αυτά τα μωρά παιδιά. Μεγάλη ντροπή για τον πολιτισμό και αυτό το ιστορικό «στιγμιότυπο»! Η σφαγή, που, δικαίως, προστέθηκε δίπλα σε άλλες μελανές σελίδες της ανθρώπινης ιστορίας.
Δράστες αυτού του στυγερού εγκλήματος κατά των Παλαιστινίων, κατά της ανθρωπότητας καλύτερα, ήταν μέλη των «Λιβανικών δυνάμεων», μιας χριστιανικής παραστρατιωτικής ομάδας, με πάρα πολύ στενούς δεσμούς με το Ισραήλ. Αυτοί οι «στενοί δεσμοί» εκφράστηκαν, άλλωστε, και στην ίδια την επιχείρηση. Ο Αριέλ Σαρόν, υπουργός Αμυνας τότε, και αργότερα πρωθυπουργός του Ισραήλ, είχε το γενικό πρόσταγμα. Αυτός και οι επίλεκτες στρατιωτικές δυνάμεις της χώρας του είχαν στρατοπεδεύσει έξω από τα στρατόπεδα, που δέχτηκαν την απάνθρωπη επίθεση. Και, φυσικά, «συνδράμανε» με κάθε τρόπο τους εκτελεστές, τους οποίους, άλλωστε, οι ίδιοι είχαν στρατολογήσει και εκπαιδεύσει!
Κάτω από την επίβλεψη του Σαρόν, και πιο πίσω, βέβαια, των Αμερικανών, αλλά και άλλων αντιδραστικών κύκλων, έγιναν μαζικές εκτελέσεις, βασανιστήρια, βιασμοί γυναικών, ακρωτηριασμοί νέων, ηλικιωμένων, ακόμα και μωρών παιδιών! Ομως, ο Αριέλ Σαρόν δεν περιορίστηκε στο να επιβλέπει. Οι δυνάμεις του ήταν αυτές που άνοιξαν την είσοδο και επέτρεψαν στους παραστρατιωτικούς, γνωστούς για το μίσος τους προς τους Παλαιστινίους, να εισβάλουν στα στρατόπεδα. Και, επίσης, οι δυνάμεις του ήταν που, συμμετέχοντας έμπρακτα, έριχναν φωτοβολίδες τις νύχτες, για να βλέπουν τους ανθρώπινους στόχους οι δολοφόνοι! Επίσης, οι δυνάμεις αυτές βοήθησαν και στην «εξαφάνιση» των πτωμάτων. Επρεπε να «χαθούν» τα «ίχνη»! Και ακόμα «φυγάδευσαν» και «έκρυψαν» τους εκτελεστές σε ασφαλές μέρος.
Και σήμερα η παλαιστινική γη συνεχίζει να βάφεται με το αίμα των Παλαιστίνιων που αγωνίζονται για το δικαίωμα να έχουν πατρίδα

18 Σεπτέμβρη 1982 στη Βηρυτό. Πάνω απ’ την πόλη, πάνω απ’ τη χώρα, πάνω απ΄ τον κόσμο, η βουβή παγωμάρα της φρίκης έχει διαδεχτεί τις σπαραχτικές κραυγές των χιλιάδων θυμάτων του 48ωρου δολοφονικού οργίου.
Έξι χιλιάδες άοπλοι άντρες, γυναίκες και παιδιά. Παλαιστίνιοι και μερικοί Λιβανέζοι, που είχαν βρει καταφύγιο στους προσφυγικούς καταυλισμούς Σάμπρα και Σατίλα σκοτωμένοι – αποκεφαλισμένοι, ακρωτηριασμένοι, κατακρεουργημένοι – κείτονται κάτω από τον καυτό ήλιο στους ματωμένους δρόμους των ισοπεδωμένων καταυλισμών ή είναι παραχωμένοι σε πρόχειρους ομαδικούς τάφους.
Η προετοιμασία
Έξι χιλιάδες ζωές μέσα σε δύο μερόνυχτα. Οι δολοφόνοι μπήκαν μετά τα μεσάνυχτα της 15 και έφυγαν μετά τα μεσάνυχτα της 17 Σεπτέμβρη.
Το πεδίο ήταν απόλυτα ελεύθερο – τυχαία άραγε; – ύστερα από την ξαφνική αναχώρηση από τη Βηρυτό της αμερικανικής «ειρηνευτικής δύναμης» ακριβώς την παραμονή της σφαγής.
Έτσι οι ηθικοί και φυσικοί αυτουργοί δράσανε με τη μεγαλύτερη δυνατή άνεση.
Οι πρώτοι (τα στρατεύματα κατοχής του Ισραήλ) κύκλωσαν τη Σάμπρα και τη Σατίλα για να εξασφαλίσουν ότι δε θα ξεφύγει κανένα από τα θύματά τους. Ότι το έγκλημα δε θα μαθευτεί αμέσως.
Άνοιξαν δίοδο μόνο για τα ντόπια όργανά τους που θα διαπράττανε την προσχεδιασμένη σφαγή. Τους όπλισαν τα χέρια, τους δώσανε μπουλντόζες για την ισοπέδωση των μικρών προσφυγικών σπιτιών και την εκσκαφή τάφων για τους νεκρούς, τους δάνεισαν φορτηγά για τη μεταφορά των συλληφθέντων, έριχναν φωτοβολίδες για να διευκολύνουν το έργο τους τη νύχτα.
Στην αρχή, οι δράστες κινήθηκαν αθόρυβα. Μπήκανε στα σπίτια των τρομαγμένων προσφύγων και κάνανε συλλήψεις. Όσους πιάσανε, τους οδηγούσαν δεμένους σε απόμερα σημεία των καταυλισμών και εκεί τους σκότωναν με μαχαίρια. Το πρωί τα πτώματά τους βρέθηκαν ξεκοιλιασμένα, με βγαλμένα τα μάτια, μέσα σε λίμνες αίματος.
Ο τρόμος στη Σάμπρα κλαι τη Σατίλα έγινε πανικός. Μεθυσμένοι από τη θέα του αίματος και τα αγριεμένα βλέμματα των ανυπεράσπιστων προσφύγων, οι δολοφόνοι πέσανε πάνω τους με μεγαλύτερη λύσσα. Αδιαφορούσαν πια για τα προσχήματα και το σκηνικό. Πετάξανε τα ματωμένα μαχαίρια τους κι αρχίσανε να σκοτώνουν μαζικά με τα αυτόματα όποιον έβρισκαν μπροστά τους, άντρες,, γυναίκες, παιδιά, γέρους, άρρωστους. Να σκοτώνουν στους δρόμους, εκείνους που έτρεχαν αλλόφρονες να σωθούν, να σκοτώνουν μέσα στα σπίτια, στα τραπέζια την ώρα του φαγητού, στα κρεβάτια την ώρα του ύπνου.
Το έργο τους συμπλήρωναν οι μπουλντόζες που όργωναν τους δύο οικισμούς ισοπεδώνοντας τα πάντα.
Όσοι άντρες γλίτωσαν το θάνατο, πιάστηκαν και μεταφέρθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωση του νότου. Τα γυναικόπαιδα φύγανε κυνηγημένα, χωρίς να τ’ αφήσουν να πάρουν μαζί τους μια αλλαξιά ρούχα, ένα κουτί γάλα και σκόρπισαν σε διάφορες γωνιές της Βηρυτού.
Οι δολοφόνοι
Το ξημέρωμα της 18 Σεπτέμβρη όλα είχαν τελειώσει., Πάνω από τους καταυλισμούς απλωνόταν μόνο μια νεκρική σιγή και η αφόρητη δυσωδία από τα πτώματα. Οι δολοφόνοι είχαν αποχωρήσει και είχαν δώσει τη θέση τους στα λιβανικό στρατό που ανέλαβε το έργο της «διάσωσης» – υπήρχε όμως κανένας πια για να διασώσει;

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΑΛΩΣΗΣ THΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ:



ΠΕΜΠΤΗ, 16 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2020
ΑΥΤΑ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΟΙ ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ Τα γράφει η Θεοδώρα Φραντζή, κόρη του χρονικογράφου της “άλωσης της Κωνσταντινούπολης"

ΑΥΤΑ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΟΙ ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ 
Τα γράφει η Θεοδώρα Φραντζή, κόρη του χρονικογράφου της “άλωσης” 
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΑΛΩΣΗΣ THΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ: 

Στο σχολείο μάθαμε ότι οι Τούρκοι κατάφεραν έπειτα από σκληρές μάχες να καταλάβουν τους “καλούς” Βυζαντινούς και την Κωνσταντινούπολη. Στο σχολείο μάθαμε επίσης ότι χρωστάμε μεγάλη χάρη στην εκκλησία γιατί τα 400 χρόνια σκλαβιάς, αυτή διατήρησε το Ελληνικό πνεύμα ζωντανό! Η ιστορία όμως μας είπε και για μια Κερκόπορτα….και τίποτα παραπάνω. Πόσοι από εμάς όμως ξέρουμε τα πραγματικά ιστορικά γεγονότα;;; 

Η Πόλη δεν Εάλω. Απλά την παρέδωσαν! Ποιος; 

Το χρονικό της “άλωσης” περιγράφεται από την Θεοδώρα Φραντζή, κόρη του χρονικογράφου της “άλωσης” Γεωργίου Φραντζή, που ήταν πρωτοβεστάριος του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου. (Το βιβλίο της Θ. Φραντζή περιγράφει όλες τις λεπτομέρειες για την Προδοσία της Βυζαντινής αυτοκρατορίας). Η επιτροπή που θα διαπραγματευόταν την παράδοση της Πόλης στον Σουλτάνο, ήταν εξαμελής και αποτελείτο από τον Ιεροκήρυκα “τότε” Ιωασάφ (Ιωσήφ) Κόκα, τον Μέγα Δούκα Λεόντειο και ακόμα 4 άτομα. Η επιτροπή των Τούρκων είχε αρχηγό τον Πασά της Αδριανούπολης Ρεσίτ. 

Οι όροι που έθεσαν ο Ιωασάφ και Λεόντειος ήταν οι εξής: 

1. Η Αγία Σοφία και οι 10 κυριότερες εκκλησίες, καθώς και τα μοναστήρια με τις περιουσίες τους και τα εισοδήματα τους να παραμείνουν στους παπάδες, όπως και μέχρι τώρα!!! 

2. Εγγύηση για την ζωή και τις περιουσίες των ατόμων που περιέρχονταν στον κατάλογο που έδωσαν. 

3. Οι χριστιανοί παπάδες να μην αλλάξουν αμφίεση, να λατρεύουν τον “θεό” τους και να καβαλάνε άλογο! 

Στη δεύτερη συνάντηση οι Τούρκοι έφεραν την απάντηση του Σουλτάνου, όπου έγιναν δεκτοί οι όροι πλην αυτού που αφορούσε την Αγία Σοφία και την ίππευση άλογων από ιερείς. Μόνον οι υπεύθυνοι της παράδοσης επιτρέπεται να είναι έφιπποι. Ο Ιωασάφ και οι προδότες συνελήφθησαν για προδοσία, μόλις χώρισαν από τους Τούρκους. Ρωτήθηκε αν αρνείται την κατηγορία της συνωμοσίας και αυτός απάντησε: “Καυχιέμαι γι’ αυτό. Ήθελα να σώσω την εκκλησία από την ένωση με τους καταραμένους καθολικούς. Προτίμησα να βάλω τέλος στην αυτοκρατορία. Αυτοκράτορα θα πέσει ο θρόνος σου και θα καταπατηθεί”. 

Ο Αυτοκράτορας του είπε ότι θα πέσουμε πολεμώντας και ο προδότης ιερωμένος απαντά: “Συ με κρίνεις σήμερα, αύριο θα σε δικάσει ο θεός” (!!!). Το δικαστήριο καταδίκασε τον προδότη Ιωασάφ σε θάνατο, ο οποίος ήταν προκλητικός και αυθάδης και όχι μόνο δεν αρνείται την κατηγορία, αλλά καυχιέται και για την προδοσία, γεγονός που φανερώνει το πνεύμα της εκκλησίας στις κρίσιμες αυτές στιγμές. 

Μετά από ισχυρές πιέσεις της ορθόδοξης “εκκλησίας” στον Αυτοκράτορα χαρίστηκε η ζωή του Ιωασάφ Κόκα, που έκανε τα πάντα για να κυριευθεί η Κωνσταντινούπολη από τους Τούρκους. Ο Ιωασάφ Κόκας είναι ο Γ’ μετά την άλωση Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως (“+1459-1463”) Η Πόλη λοιπόν δεν έπεσε, ούτε αλώθηκε. ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ από τον χριστιανορθόδοξο κλήρο και οι αποδείξεις είναι πολλές: 

1. Ο Σουλτάνος Σελίμ το 1519 ήθελε να γκρεμίσει τις εκκλησίες και ο Πατριάρχης Θεόκλητος παρουσίασε μαρτυρίες ζώντων γενίτσαρων που βεβαιώσαν ότι η Πόλη ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ με συνθήκη στον Μωάμεθ. (Σάθας, Μεσαιωνική βιβλιοθήκη). 

2. Ο Πατριάρχης Ιερεμίας Α’ το 1532 όταν ο Σουλτάνος Σουλεϊμάν Α’ “ήθελε να χαλάσει τις εκκλησίες” προσκόμισε μαρτυρίες και αποδείξεις για να μην χαθούν τα προνόμια και του απέδειξε ότι “Η Πόλη ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ Και Δεν Πάρθηκε Με Σπαθιών” (Μεσαιωνική βιβλιοθήκη – Σάθας, Πατριαρχική Ιστορία – Ι. Μαλαξός, Μετά την άλωση – Θα. Υψηλάντης) 

3. “Οι Τούρκοι ΠΑΡΕΛΑΒΑΝ την ελεεινή Πόλη και μπήκαν μέσα” (Βερβερινός Κώδικας) 

4. “Οι ανθενωτικοί ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ την Πόλη για να πάρουν τα προνόμια από τον Σουλτάνο” γράφει σε επιστολή του προς τον Πάπα ο χρονογράφος της “άλωσης” Επίσκοπος Χίου Λεονάρδος. 

5. “Η Πόλη ΠΑΡΑΔΟΘΗΚΕ από την θρησκευτική μερίδα των ανθενωτικών στους αρχηγούς του πολιορκητικού Στρατού” (Καρολίδης – Ιστορία Της Ελλάδος) 

6. Σε παλιό λαϊκό τραγούδι του Πόντου αναφέρεται η ΠΑΡΑΔΟΣΗ Της Πόλης με τη χαρακτηριστική φράση “ΕΔΩΚΑΝ ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ” 

Όσο και αν κάποιοι εθελοτυφλούν, η τραγική ειρωνεία της Ιστορίας είναι ότι την κρίσιμη στιγμή άνθρωποι του πάπα υπερασπίστηκαν την πόλη κι ορθόδοξοι χριστιανοί, ιερωμένοι, μοναχοί και λαϊκοί την παρέδωσαν στους Οθωμανούς. Με τον πρώτο μετά την άλωση πατριάρχη Γεώργιο Σχολάριο (Γεννάδιο Β’) να πρωτοστατεί σε διαδηλώσεις και εκδηλώσεις ενάντια στον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, ακριβώς τις κρίσιμες ώρες της πολιορκίας. 

Με δέκα χιλιάδες καλόγερους να διαδίδουν ότι είναι θέλημα Θεού να μπουν οι Οθωμανοί στη Βασιλεύουσα και να κυριεύσουν τη μισή, οπότε Άγγελος Κυρίου θα κατέβει από τους ουρανούς, θα καθαιρέσει τον αυτοκράτορα, θα βάλει άλλον και θα διώξει τους εισβολείς. Με πιο πρακτικό τον μοναχό Πέτρο που πήρε άλλους τριακόσιους και πέρασε στις τουρκικές γραμμές. 

Με τους ευσεβείς ανθενωτικούς να βοηθούν τον Μωάμεθ να χτίσει το οχυρό Ρούμελι Χισάρ. Και με τους “μέσα” να οργανώνουν σαμποτάζ με πιο ηχηρό την ανατίναξη του Ιπποδρομίου. Και την κρίσιμη ώρα να υποδέχονται τους αφηνιασμένους κατακτητές ως ελευθερωτές. Ο θρύλος για την Κερκόπορτα δεν πλάστηκε τυχαία. Άλλωστε ο ίδιος ο αδελφός του τραγικούΚωνσταντίνου Παλαιολόγου ήταν αυτός που πρώτος, με συμμάχους τους Οθωμανούς, προσπάθησε να πάρει την Πόλη “στο όνομα της Ορθοδοξίας..

Ενδυμίων Γεώργιος Κοσμόπουλος
[Απόσπασμα από το άρθρο του Κ. Μπρούσαλη με τίτλο “Εάλω η Πόλις και το χαστούκι” στην στήλη Αντιθέσεις – Εφημερίδα Έθνος 28/5/2001]

Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020

Η ΑΧΑΡΙΣΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΘΕΝΕΙΑ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΧΑΡΙΣΤΙΑΑποτέλεσμα εικόνας για ΑΧΑΡΙΣΤΙΑΑποτέλεσμα εικόνας για ΑΧΑΡΙΣΤΙΑΑποτέλεσμα εικόνας για ΑΧΑΡΙΣΤΟΣΑποτέλεσμα εικόνας για ΑΧΑΡΙΣΤΟΣΑποτέλεσμα εικόνας για ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ
""Η αχαριστία είναι ασθένεια ""Αποτέλεσμα εικόνας για ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ

""Η αχαριστία είναι ασθένεια 

#####Ψιτ ! Εσύ ! Φίλε ! Συγγενή ! Σύντροφε !

Ξέρεις ότι η χειρότερη αρρώστια της ψυχής είναι η αχαριστία ,
 η αγνωμοσύνη και η έλλειψη αναγνώρισης ; 

Όλα μπορώ να σου τα συγχωρέσω αλλά όχι τα παραπάνω . 

Γιατί ! Είσαι ένα τίποτα και δεν άξιζες να δώσω ενέργεια από
την ζωή μου  για σένα . 

Το ακούς αχάριστε , αγνώμονα; ! 

Είσαι ανύπαρκτος ! Ήθελες λέει να είσαι αδελφός μου ,
 πατέρας μου , φίλος μου ! Σύντροφός μου! Με μαχαίρωσες
 και πήρες την ψυχή μου ! Τώρα πια έσβησες, από τον χάρτη
 της ζωής μου . Είσαι μια κακή ανάμνηση που πασχίζω
να ξεχάσω . 

Ο εγωισμός ίσως  , η αίσθηση κατωτερότητας ίσως ,
 η ψυχική σου ασθένεια ίσως , η εκτίμηση ότι τα υλικά
αγαθά μπορείς να τα πάρεις μαζί σου στη Βασιλεία των
ουρανών ίσως , η ζηλοφθονία ίσως , σε έκαναν να φας
τις σάρκες σου και να σκάψεις ένα λάκκο για μένα , που
οι ερηνίες θα εγκλωβίσουν εσένα μέσα .

Ο πόνος της αδικίας, με πλημμύρισε μίσος για σένα και με
 φυλάκισε στο ατσάλινο τοίχωμα της γεμιστήρας ,αλλά ,
η γλυκιά απελευθέρωση της νόησης , έσβησε κάθε ίχνος
της ύπαρξης σου και αποδεσμεύτηκε από την ύλη ..............

Μια από τις πιο κοινές μορφές ψυχασθένειας είναι η αχαριστία.
 Όσοι θεωρούν υπερβολικό τον χαρακτηρισμό, ας σκεφτούν
πόσο λογική και φυσιολογική συμπεριφορά μπορεί να είναι,
 να τσακίζεις το χέρι που σε αγκάλιασε και σου πρόσφερε
 βοήθεια.

Τα πολλά πρόσωπα της αγνωμοσύνης, εκδηλώνονται με
το να μην εκτιμάς κάτι, που σου έχει χαριστεί να απολαύσεις
 και το καταστρέφεις, όπως το περιβάλλον. Όταν σου έχει
 δοθεί κάτι σε αφθονία και δεν μοιράζεσαι τίποτα με τους
λιγότερο ευνοημένους, που βρίσκονται σε ανάγκη και
έλλειψη. Όταν δεν αναγνωρίζεις τίποτα, σε όσους έχουν
 συμβάλλει στην επιτυχία σου, πάρα μόνο στον εαυτό σου.

Αχάριστος είναι και εκείνος, που ό,τι και να κάνεις γι’ αυτόν
 δεν ικανοποιείται ποτέ. Εκείνος που διαγράφει, όσα οι
άλλοι έκαναν για εκείνον και να στρέφεται εναντίον τους,
όταν γίνεται κάποιο σφάλμα. Παραμένει πάντα δύσκολο
και επώδυνο, να δεχτούμε ότι ένας δικός μας άνθρωπος
θα βρεθεί απέναντι μας ως εχθρός.

Δύσκολα αποδεχόμαστε ότι ο συγγενής, ο σύντροφος,
ο συνάδελφος, ο φίλος μπορεί να μας προδώσει, να μας
εξαπατήσει και να μας πληγώσει, ξεχνώντας την εμπιστοσύνη,
την αγάπη, την δοτικότητα, τον χρόνο που αφιερώσαμε η
 ακόμα και τις θυσίες που κάναμε για εκείνον. Ας μη ξεχνάμε
όμως ότι και ο Ιούδας ήταν ένας από τους μαθητές του Ιησού.

Η αχαριστία και η αγνωμοσύνη δεν είναι απλά κακές
συμπεριφορές και σημάδι των καιρών μας.

Το να μην εκτιμάς είναι ψυχική αναπηρία. Το να μην έχεις
την καλή διάθεση να ανταποδώσεις την αγάπη ή την βοήθεια
 σε κάποια βαθμό, σε κάποια μορφή, υποδηλώνει ψυχική
 φτώχεια και ναρκισσισμό. Το να βλάπτεις χωρίς ενδοιασμούς
 κάποιον που σου έχει φερθεί καλά, θεωρείται μια άσχημη
ασθένεια της ψυχής που χρειάζεται θεραπεία.

Ο άνθρωπος που έχει απενεργοποιημένη συνείδηση βρίσκει
 δικαιολογίες για κάθε του πράξη. Η έλλειψη ενσυναίσθησης
 για τον συνάνθρωπο, τον καθιστά αδίστακτο, εγωκεντρικό,
 τοξικό.

Είναι θέμα γονιδίων, βιωμάτων ή έλλειψη παιδείας;
Αναμφίβολα, το περιβάλλον μπορεί να παίξει ρόλο στον
ψυχισμό και στις αξίες του ατόμου. Ο τρόπος που σε έχουν
 γαλουχήσει και σου έχουν φερθεί, επηρεάζουν τις μελλοντικές
συμπεριφορές και επιλογές μέχρι ένα σημείο. Οι αιτίες πολλές
και οι δικαιολογίες ακόμα περισσότερες.

Πέρα από την περιγραφή του φαινομένου, αυτό που πρέπει
να κάνουμε είναι, να αναλάβουμε προσωπική ευθύνη των
πράξεων μας στο εδώ και τώρα. Ο καθένας από εμάς καλείται
να βελτιώσει και να εξελίξει τον εαυτό του με κάθε μέσο
που διαθέτει.

Το κλειδί της μεταστροφής είναι η ενδοσκόπηση, η αυτογνωσία
και η πνευματικότητα. O άνθρωπος αλλάζει και προχωρά πέρα
από γονίδια, ταμπέλες και βιώματα αν το θέλει και προσπαθεί.
Η ζωή αποκτά νόημα μόνο όταν αρχίζουμε να εξημερώνουμε
 ένστικτα και να φωτίζουμε σκοτεινές γωνιές της ύπαρξης μας. 

Το μόνο που αναρωτιέμαι είναι , πόσο μεγάλη είναι η προσωπική
μου ευθύνη , σαν μέρος του περιβάλλοντος που σε έθρεψε και
αν πήρα καλά το μάθημα μου , για να κλείσω το κέλυφος του
πεπρομένου μου .

Γιώργος Αλέξης -George   21 - Γυμναστής –Συγγραφέας

 7-1-2020 ""#####