Σελίδες

Τρίτη 28 Ιουλίου 2020

ΑΙΓΙΑΛΟΣ -ΠΑΡΑΛΙΑ . ΤΙ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΩ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ ΞΕΝΟΔΟΧΟΥΣ

Τι ισχύει για τη χάραξη αιγιαλού και παραλίας με τις νέες διατάξεις;

Τι ισχύει για τη χάραξη αιγιαλού και παραλίας με τις νέες διατάξεις;
Τι είναι αιγιαλός και τι παραλία - Τι ισχύει με τον νέο νόμο για την παραλία - Ποιος αποφασίζει πού είναι η γραμμή αιγιαλού - Μπορώ να νομιμοποιήσω το σπίτι μου σε παραλία
 Ενα από τα μεγάλα ζητήματα, που ανέδειξε η οικονομική κρίση είναι και η έλλειψη χάραξης χωροταξικής και κατ΄ επέκταση αναπτυξιακής πολιτικής στη χώρα μας. Ιδιαίτερο πρόβλημα αποτελεί το ξεκαθάρισμα των δημοσίων και ιδιωτικών εκτάσεων. Για να επιτευχθεί όμως αυτό, απαιτείται ολοκλήρωση του κτηματολογίου, κύρωση δασικών χαρτών, χάραξη αιγιαλού και παραλίας σε όλη την ακτογραμμή και οριοθέτηση των αρχαιολογικών χώρων.
 Από το 2014 και μετά η Πολιτεία για το θέμα των αιγιαλών προχώρησε στην ψήφιση πολλών νομοθετημένων, με σκοπό την επίσπευση της διαδικασίας χάραξης του αιγιαλού σε όλη τηχώρα. Πρόσφατα μάλιστα ψηφίστηκε νέος νόμος, ο οποίος τροποποιεί παλαιότερες διατάξεις που αφορούν στη χάραξη και τη χρήση του αιγιαλού ξεκαθαρίζοντας το περιεχόμενο της έννοιας του αιγιαλού και της παραλίας.

Τι είναι αιγιαλός και τι παραλία;
Αιγιαλός είναι η ζώνη ξηράς που βρέχεται από τη θάλασσα κατά τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της. Ο αιγιαλός αποτελεί ουσιώδες στοιχείο του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας, που προστατεύεται από την Πολιτεία, η οποία το διαχειρίζεται, σύμφωνα με τη φύση του και τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του.
Παραλία είναι η ζώνη της ξηράς η οποία προστίθεται στον αιγιαλό,προς εξυπηρέτηση της επικοινωνίας της ξηράς με τη θάλασσα και αντίστροφα, καθώς και για τη διατήρηση και προστασία των ακτών από τη διάβρωση και γενικότερα την προστασία του αιγιαλού.

Τι ισχύει με τον νέο νόμο για την παραλία;
 α) Το πλάτος της παραλίας καθορίζεται σε τουλάχιστον τριάντα (30) και μέχρι πενήντα (50) μέτρα από τη γραμμή του αιγιαλού.
 β) Υφιστάμενα όρια του σχεδίου πόλης ή διαμορφωμένων, με ισχύουσα διοικητική πράξη, οικισμών ή οικισμών προϋφισταμένων του 1923 δεν θίγονται.
 γ) Δύναται η επιτροπή χάραξης αιγιαλού και παραλίας να καθορίσει μικρότερο πλάτος παραλίας, μετά από αιτιολογημένη κρίση, λαμβάνοντας υπόψη, ιδίως, τα ειδικότερα γεωμορφολογικά στοιχεία και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος της περιοχής.
 δ) Στο πλαίσιο εκπόνησης και θεσμοθέτησης των νέων χωροταξικών σχεδίων που ονομάζονται Τοπικά Χωρικά Σχέδια, στις περιοχές που είναι καθορισμένος ο αιγιαλός, καθορίζεται και η γραμμή παραλίας με βάση τα ως άνω κριτήρια. Στις περιπτώσεις που κατά τη φάση εκπόνησης των Τ.Χ.Σ., έχει ήδη καθορισθεί η παραλία, αυτή ενσωματώνεται ως έχει.

Σε ποιον ανήκουν ο αιγιαλός και η παραλία;
 ✓ Ο αιγιαλός και η παραλία είναι πράγματα κοινόχρηστα και ανήκουν κατά κυριότητα στο Δημόσιο, το οποίο έχει υποχρέωση να τα προστατεύει και να τα διαχειρίζεται.
 ✓ Κύριος προορισμός των κοινοχρήστων πραγμάτων είναι η ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση του κοινού προς αυτά, καθώς και η επικοινωνία της ξηράς με τη θάλασσα. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση του κατά περίπτωση αρμοδίου Υπουργού, επιτρέπεται η εξαίρεση τμημάτων των κοινοχρήστων πραγμάτων από την κοινή χρήση, αποκλειστικά και μόνο για την εξυπηρέτηση επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος που αφορά τη δημόσια ασφάλεια, την υγεία και την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Επιτρέπεται, επίσης, η παραχώρηση των πραγμάτων αυτών μόνο κατά χρήση.
 ✓ Απαγορεύεται η κατασκευή κτισμάτων και εν γένει η τοποθέτηση κατασκευασμάτων στον αιγιαλό και την παραλία. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται μόνο η εκτέλεση έργων για την επιδίωξη των σκοπών του κοινόχρηστου χαρακτήρα, καθώς και για τη διευκόλυνση πρόσβασης στους χώρους αυτούς ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑμεΑ).
 ✓ Αν μεταξύ αιγιαλού και δημόσιας οδούπαρεμβάλλεταιιδιωτικό ακίνητο, πρέπει να υπάρχει ελεύθερη δίοδος για την ακώλυτη και ασφαλή πρόσβαση στον αιγιαλό από τη δημόσια οδό, σύμφωνα με την πολεοδομική νομοθεσία.
 ✓ Η παραλία όπως και ο αιγιαλός ανήκει στην κατηγορία των κοινοχρήστων πραγμάτων, με μόνη διαφορά ότι η παραλία δεν είναι δημιούργημα της φύσης όπως ο αιγιαλός, αλλά προϊόν πολιτειακής πράξης και δημιουργείται με διοικητική πράξη. Αυτό σημαίνει ότι η παραλία για να αποκτήσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα της και να περιέλθει στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου είναι απαραίτητη η κίνηση και ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας.

Ποιος αποφασίζει πού είναι η γραμμή αιγιαλού;
 Στο 15%της ακτογραμμήςέχει γίνει χάραξη αιγιαλούπαραλίας από παλαιότερες αρμόδιες επιτροπές και έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ. Για την επίσπευση της διαδικασίας χάραξης αιγιαλού, το υπουργείο οικονομικών προχώρησε στην «ηλεκτρονική» χάραξη της οριογραμμής αιγιαλού επί των ψηφιακών χαρτών του Κτηματολογίου ( έτους 2007 -2009) η οποία θα καλύψει όλη τη χώρα εντός του 2019. Ανάμεσα στις περιοχές που έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της χάραξης αιγιαλού, είναι οι νομοί Βοιωτίας, Εύβοιας, Κεφαλονιάς, Κορινθίας, Λακωνίας, Κέρκυρας, Αχαΐας, Ηλείας, Λέσβου, Λευκάδας, Μαγνησίας, Ξάνθης, Πρέβεζας, Θεσπρωτίας, Aρτας, Ζακύνθου, Αιτωλοακαρνανίας, Ροδόπης, Φθιώτιδας, Χαλκιδικής και ολόκληρη η Κρήτη, καθώς και μεμονωμένοι δήμοι από διάφορες περιοχές. Oλες οι οριοθετήσεις, μαζί με τις παλαιότερες (που ψηφιοποιούνται) «ανεβαίνουν» τρεις μήνες μετά τη δημοσίευσή τους– όταν η διαδικασία ολοκληρωθεί τυπικά– σε ενιαίο ψηφιακό χάρτη, στηνηλεκτρονική διεύθυνση https://www1.gsis.gr/gspp/dhpe/publicgis/faces/homeShore του υπουργείου Οικονομικών.
Εχει γίνει λάθος κατά τη χάραξη. Πού απευθύνομαι για να ζητήσω επαναχάραξη του αιγιαλού;
 Υπεύθυνη υπηρεσία για τον επανακαθορισμό των οριογραμμών αιγιαλού, παραλίας είναι η Κτηματική Υπηρεσία, η οποία παραπέμπει το σχετικό αίτημα στην αρμόδιαεπιτροπή καθορισμού ορίων αιγιαλού και παραλίας.

Εβγαλε ένα πόρισμα η επιτροπή. Μπορώ να κάνω ένσταση κατά της απόφασής της;
 Με τον νέο νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα, ο υπουργός Οικονομικών, συνιστά πενταμελή Δευτεροβάθμια Επιτροπή Χάραξης των ορίων του αιγιαλού, της παραλίας και του παλαιού αιγιαλού, για την εξέταση των προσφυγών στις περιπτώσεις επανακαθορισμού του αιγιαλού, της παραλίας και παλιού αιγιαλού. Ο πολίτης έχει δικαίωμα εντός προθεσμίας 30 ημερών να προσφύγει κατά της απόφασης της επιτροπής επαναχάραξης, ενώπιον της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής. Η προσφυγή κατατίθεται στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία, η οποία την αποστέλλει αμελλητί και πάντως μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες, μαζί με ολόκληρο τον σχετικό φάκελο, στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή. Η απόφαση της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής εκδίδεται μέσα σε ένα τρίμηνο από την περιέλευση σ’ αυτήν της προσφυγής και του φακέλου και κοινοποιείται στον προσφεύγοντα. Επίσης τοιχοκολλείταιστο Κατάστημα του οικείου Δήμου καιαναρτάται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Οικονομικών.
Ιδιοκτησιακά σε ποιον ανήκει η έκταση μεταξύ γραμμής αιγιαλού και γραμμής παραλίας;
 Μετά τη χάραξη του ο αιγιαλός είναι κοινόχρηστος χώρος. Η ζώνη μεταξύ αιγιαλού και παραλίας, μπορεί να είναι ιδιωτική περιουσία που όμως βάση της νομοθεσίας απαλλοτριώνεται για λόγους δημόσιας ωφέλειας.

Μπορώ να νομιμοποιήσω το σπίτι μου σε παραλία;
 Ναι, μπορεί να γίνει τακτοποίηση αυθαιρέτου εντός της ζώνης παραλίας, αρκεί να κατασκευάστηκε το κτίσμα πριν τη δημοσίευση της χάραξης του αιγιαλού στην εφημερίδα της κυβερνήσεως.
Τι μπορώ να κάνω για να προστατέψω το ακίνητό μου από τη διάβρωση και να μην γκρεμιστεί;
 Αν από τη διάβρωση απειλείται ιδιωτικό ακίνητό σας, μπορείτε να κατασκευάσετε με δαπάνη σας, προ της ιδιοκτησίας σας και με την επίβλεψη μηχανικού, προστατευτικά έργα, βάσει μελέτης η οποία θεωρείται από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της οικείας Περιφέρειας.Τα κατασκευασθέντα έργα, εφόσον εμπίπτουν σε χώρους που ανήκουν στο Δημόσιο, δεν θεωρούνται ως όριο ιδιοκτησίας.

Πολλές βίλες και επιχειρήσεις έχουν κάνει την παραλία ιδιωτική και πολλές φορές την περιφράζουν. Επιτρέπεται;
 Οχι, δεν επιτρέπεται. Η παραλία είναι κοινόχρηστος χώρος, αλλά εντούτοις πολλές φορές καταπατείται και ανοικοδομείται, λόγω τηςέλλειψηςελέγχου των αρμοδίων υπηρεσιών, π.χ. κτηματική υπηρεσία, πολεοδομία. Επίσης κατάχρηση γίνεταικαι απόεπιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στις παραλίες (εστιατόρια, καφετέριες, μπαρ, κέντρα διασκέδασης), για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων ή εγκατάσταση άλλων, φορητών ή μόνιμων κατασκευών (π.χ. ζαρντινιέρες, πέργκολες, εξέδρες, ομπρέλες, τέντες κ.λπ.) χωρίς καμία άδεια από την αρμόδια αρχή. Οι περισσότερες όμως επιχειρήσεις αναπτύσσονται καταχρηστικά σε πολλαπλάσιο χώρο από αυτόν που τους έχει παραχωρηθεί, τοποθετώντας πολλές μόνιμες κατασκευές.

Σε τιαπόσταση τοποθετώ το σπίτι μου από τη θάλασσα για να κτίσω;
 Σε εκτός σχεδίου περιοχές, είναι 30 μέτρα από το καθοριζόμενοόριο αιγιαλού, ενώ 50 μέτρα είναι για τις ξενοδοχειακές μονάδες.
 Σε περίπτωση παραλιακών οικισμών και εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά με ειδική διάταξη (ΖΟΕ ή τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο), η οικοδομή τοποθετείται σε απόσταση τουλάχιστον 15 μέτρα από την καθορισμένη γραμμή αιγιαλού και οπωσδήποτε μετά τη γραμμή παραλίας.

Αναδημοσιεύουμε το χρηστικό Άρθρο της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου - πολεοδόμου μηχανικού στο: https://www.taxydromos.gr

Σχετική Νομοθεσία
Νόμος 2971/2001 - ΦΕΚ Α-285/19-12-2001 (Κωδικοποιημένος)
Αιγιαλός, παραλία και άλλες διατάξεις.
Κοινή Υπουργική Απόφαση 42112 ΕΞ 2019 - ΦΕΚ 1443/Β/24-4-2019
Διαδικασία διεξαγωγής των δημοπρασιών για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών, η οποία προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 2971/2001 (Α'285), όπως ισχύει.

Δευτέρα 27 Ιουλίου 2020

Θα ζητήσουν ποτέ συγνώμη από τους Έλληνες οι Χριστιανοί

Γράφει ο Γιάννης Θεοδωρόπουλος

ΑΠΑΝΤΗ ΣΤΟΥΣ  ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΛΑΤΡΕΣ
Κύριοι,  εμείς οι Έλληνες κομπάζουμε ότι δώσαμε τα φώτα του πολιτισμού στην ανθρωπότητα, και δικαίως κομπάζουμε, γιατί οι πρόγονοι μας υπήρξαν οι γεννήτορες της Δημοκρατίας, οι γεννήτορες του αλφάβητου, την πιο σημαντική και ιστορικά αναλλοίωτη προσφορά των Ελλήνων στον Ευρωπαϊκό πολιτισμό. Όλοι οι θησαυροί, της επιστήμης και της τέχνης του δυτικού κόσμου, έχουν γραφεί με αλφάβητα, που γεννήθηκαν στην Ελλάδα (λατινικό: το αλφάβητο της Κύμης). (σλάβικο: αποτελεί ελάχιστα παραλλαγμένη μορφή του Ελληνικού).
Έχετε σκεφτεί τι αλφάβητα θα κυκλοφορούσαν στην Ευρώπη, αν δεν είχαν αντιγράψει το Ελληνικό. Πάρτε παράδειγμα τους Ασιάτες τι αλφάβητα έχουν. Μάλλον κάποια σαν το Κινέζικο.
Υπήρξαν οι γεννήτορες της πιο τέλειας γλώσσας του κόσμου. Η γλώσσα η οποία στήριξε τη Φιλοσοφία, τη Ρητορική, την Επιστήμη, τις Τέχνες, τη Δημοκρατία. Η γλώσσα που εξέφρασε τις μύχιες σκέψεις ενός λαού, γέννησε τη διαλογική και οδήγησε σε ένα απόγειο γραμμάτων και τεχνών, τον πολιτισμό των Αρχαίων Ελλήνων, δημιουργώντας φιλοσοφικά ρεύματα, επιστήμες και τέχνες απαράμιλλης πολιτισμικής αξίας, δίνοντας έτσι τα φώτα του πολιτισμού σε όλον τον κόσμο.
Η γλυπτική και η ζωγραφική άγγιξε την τελειότητα, και σαν καλλιτεχνικό δημιούργημα, αλλά και ανάλογα με τον προορισμό τους την ιδανική σκηνοθεσία.
Στην μουσική αρχίζοντας από την κιθάρα του Απόλλωνα, και φθάνοντας ως την περίπλοκη «ύδραυλι του Κτησίβιου». Έχουν καταγραφεί περί τα τριάντα 30 μουσικά όργανα.
Η Ομήρου Ιλιάς, και η Ομήρου Οδύσσεια αποτελούν ένα κορυφαίο λογοτεχνικό και ποιητικό αριστούργημα. Που προηγείται κατά 23 αιώνες του επόμενου, μη Ελληνικού λογοτεχνήματος, αν θεωρήσουμε τον Σαίξπηρ το πιο ικανό να συγκριθεί με τον Όμηρο.
Υπήρξαν οι εμπνευστές της τραγωδίας της σάτιρας, των Θεατρικών παραστάσεων, και κατασκευαστές των 154 άρων καταγεγραμμένων θεάτρων με την θαυμάσια ακουστικότητα.
Η διαπαιδαγώγηση των νέων και ειδικά ο τρόπος της υπήρξε το μέγα επίτευγμα τις νοοτροπίας τους που τους έκανε να ξεχωρίζουν πνευματικά και πολιτισμικά από τους άλλους λαούς διότι είχαν επιλέξει με το τι έπρεπε να διαπαιδαγωγηθούν οι νέοι..
Αλλά στις θετικές επιστήμες, αν ανατρέξουμε στην Αρχαία Ελλάδα βλέπουμε ότι Ο Θαλής το 500 π.0. είχε ανακαλύψει το στατικό Ηλεκτρισμό. Ο Λεύκιππος και Ο Δημόκριτος το 400 π. 0. διατυπώνουν την Ατομική θεωρεία, που είναι η πρώτη σοβαρή προσπάθεια υλιστικής εξήγησης του κόσμου, χωρίς παρέμβαση καμιάς υπερφυσικής δύναμης. Ο Αρίσταρχος το 300 π.0. διατύπωνε πρώτος την Ηλιοκεντρική θεωρία, Ο Ερατοσθένης το 250 π.0. αποδεικνύει την σφαιρικότητα της Γης, και υπολογίζει τη περίμετρο της, με αρκετή ακρίβεια, σε 252.000 στάδια. 700 δε πλέον χρόνια αργότερα, αλλά ακόμη και σήμερα, η Εκκλησία μας λέει ότι η Γη επιπλέει των υδάτων, όπως σαφώς ψέλνεται την Μ. πέμπτη « ο εν ύδασι την γην κρεμάσας.» Χαίρε σκότος……..
Ο Πυθαγόρας έβαζε τις βάσεις των Μαθηματικών, ο Ευκλείδης της Γεωμετρίας, ο Αρχιμήδης με ένα πλήθος μηχανικών επινοήσεων, και ο Ήρων ο Αλεξανδρεύς κατασκεύασε την πρώτη ατμομηχανή, (Ατμοστρόβιλος), το 150 π. χ. Μια κατασκευή που είχαν εφαρμοσθεί δύο τρομερές εφευρέσεις. Η δύναμη του ατμού, που ακόμη και σήμερα κινεί πλοία και Ατμοηλεκτρικά εργοστάσια, και η δύναμη των αερίων, που σήμερα είναι η τελευταία λέξη για την κίνηση των πυραύλων, των αεροπλάνων, και των διαστημοπλοίων.
Ο Ιπποκράτης το 400 π. χ. Αποφαίνεται αυτό που η σύγχρονη ιατρική έχει αποδείξει ότι ο δαιμονισμός είναι ασθένεια και συγκεκριμένα πάθηση του εγκεφάλου, ενώ Ο Χριστός (καίτοι γιος Θεού, όπως έλεγε), δεν το γνώριζε, και διέταζε τα δαιμόνια να εξέλθουν από τους ασθενείς......που δεν ήταν ασθενείς, αλλά κατά πάσα πιθανότητα ήταν αβανταδόροι, μέλη της 70μελούς ομάδας που προηγείτο του Χριστού. (όρα κατά Λουκά κεφ.Ι΄ παρ.1).
Ο πολύπλοκος μηχανισμός των Αντικυθήρων που ανασύρθηκε από τη θάλασσα τον περασμένο αιώνα, κατασκευασμένος το 100 π.χ. πιθανόν από τον μαθηματικό, αστρονόμο, και γεωγράφο Ίππαρχο τον Ρόδιο, η από μαθητή του Αρχιμήδη, αποτελεί το πρώιμο στάδιο των σύγχρονων ηλεκτρονικών υπολογιστών και μαρτυρεί το υψηλό επίπεδο επιστημονικής γνώσης και τεχνολογίας των Αρχαίων Ελλήνων. Μια γνώση που δεν θα αργούσε να δώσει τους καρπούς της που δεν ήταν άλλοι από την βιομηχανική και τεχνολογική επανάσταση. Προσφέροντας τα πολύτιμα αγαθά της στην ανθρωπότητα. Δυστυχώς όμως για την ανθρωπότητα, η τεχνολογική  επανάσταση που άρχισε να εκδηλώνει τα πρώτα της δειλά βήματα στην Αλεξάνδρεια, στην Ιωνία, στον κυρίως Ελλαδικό χώρο στην κάτω Ιταλία, δεν πραγματοποιήθηκε διότι με την υποταγή τους στους Ρωμαίους, αλλά κυρίως στον Χριστιανισμό, πάνω από είκοσι εκατομμύρια Έλληνες θανατώθηκαν, το χειρότερο όμως ήταν ο αφανισμός των σοφών τους. Αυτών που θα ηγούντο της τεχνολογικής επανάστασης.. Οι επιστημονικές και τεχνολογικές τους γνώσεις οδηγήθηκαν σε διαπόμπευση, κατασυκοφάντηση, και τελικώς στον ενταφιασμό τους, από τους (Άγιους) πατέρες της Εκκλησίας, για πάνω από 15 αιώνες, με τα γνωστά ''πίστευε και μη ερεύνα'' και ''απαρνήσου τα υλικά αγαθά και σώσε την ψυχή σου''.
Γράφοντας αυτά έρχεται στη σκέψη μου αυτό που έλεγε Ο Γκαίτε. «Μελετάτε τον Μολιέρο, μελετάτε τον Σαίξπηρ, πάνω από όλα όμως μελετάτε τους Έλληνες και πάντα τους Έλληνες ».
Και ο γερμανός φιλόσοφος Νίτσε λέει: «δεν θα αποκάμνω να αναπολώ αυτούς τους έλληνες στοχαστές, που κάθε ένας τους είχε μια ασύλληπτη ιδιαιτερότητα.
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΓΙΝΑΝ ΧΩΡΙΣ ΧΡΙΣΤΟ, ΧΩΡΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ,  κύριοι. Από τότε που δια πυρός και σιδήρου μας τα επέβαλαν οι προκάτοχοι σας τίποτα δεν έχετε να παρουσιάσετε, παρά μόνο καταστροφές,  καταστροφές των έργων τέχνης, το μαρτυρούν τα ακρωτηριασμένα αγάλματα που στολίζουν τα μουσεία όλου του πολιτισμένου κόσμου, και εκεί βουβά και ακίνητα, θαρρείς ότι σου λένε: ποιοί βάρβαροι μας βεβήλωσαν.
Με δημόσιες καύσεις βιβλίων, αφανίσατε τα μνημειώδη κείμενα, του Ελληνικού πολιτισμού. Κάψατε την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας, αυτόν το Ναό της γνώσης και των βιβλίων… το μεγαλύτερο πνευματικό κέντρο της αρχαιότητας, ηλικίας 700 ετών, που μόρφωσε ολόκληρο τον τότε γνωστό κόσμο… κατάστρεψε με πελεκιοφόρους ο επίσκοπος Αλεξανδρείας Θεόφιλος… υπακούοντας στο κάλεσμα του επισκόπου Κωνσταντινουπόλεως Ι. Χρυσοστόμου… ότι εκεί «Δαίμονες οικούσι».
Δυστυχώς ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων που το παίζουν και διαβασμένοι ξέχασαν τα μνημειώδη γραπτά που μας κληροδότησαν οι προγονοί μας, και αναγόρευσαν τις ραδιουργίες τις επιδιώξεις και τα παραμύθια των Εβραίων ως ιερά κείμενα. Εγώ ως Έλληνας θλίβομε για την κατάντια τους.
Τις ανελέητες σφαγές που ακολούθησαν από τον αυτοκράτορα Ουάλη, μέσα στο βασιλικό παλάτι, αλλά και πέραν αυτού, περιγράφει ο χριστιανός ιστορικός Σωζομενός (εκκλησιαστική ιστορία κεφ. ΣΤ, 35 και 36) «όλοι σχεδόν οι έλληνες θανατώθηκαν κατόπιν διαταγής άλλοι με ξίφος και άλλοι στην πυρά ...;θανατώθηκαν επίσης σε όλη την επικράτεια οι φιλόσοφοι αλλά και όσοι απλώς φορούσαν ρούχα ίδια με των φιλοσόφων»
Το πρώτο κρεουργείο που έχουμε ιστορικές αναφορές είναι της Σκυθόπολης. Εκεί στη Σκυθόπολη λειτούργησε το πρώτο στρατόπεδο θανάτου της Ιστορίας, (το πρώτο ΝΤΑΧΑΟΥ) ιδρυθέν το 341 από τον Κωνστάντιο τον Β΄ δευτερότοκο γιο του (Μεγάλου) Κωνσταντίνου, και με υπόδειξη του επισκόπου Αλεξανδρείας Γεωργίου. Το πότε, και τον τρόπο λειτουργίας αυτού του Χριστιανικού κρεουργείου περιγράφει ο έγκριτος Ρωμαίος ιστορικός Αμμιανός Μαρκελλίνος στον 19ον τόμο, με τον τίτλο RES GESTAE LIBRI XXXI, της 31ενός τόμων ιστορίας του των χρόνων εκείνων.
O χριστιανός χρονογραφος ΜΑΛΑΛΑΣ Να δούμε πως περιγράφει το κλίμα της εποχής . «τον καιρό αυτό έγινε μεγάλος διωγμός των Ελλήνων οι οποίοι θανατώνονταν ή δημεύονταν οι περιουσίες τους. Όλα αυτά προκάλεσαν μεγάλο φόβο και ο βασιλιάς όρισε τρίμηνη προθεσμία στους έλληνες να ασπαστούν την ορθόδοξη πίστη» (χρονογραφία xviii 449, 3-11),
ΖΩΣΣΙΜΟΣ
Όπως γράφει ο ιστορικος Ζώσιμος «ισοπεδώθηκαν όλες οι πόλεις της Ελλάδος κι εφονεύθησαν οι περισσότεροι Έλληνες ...;προς βοήθεια των Ελλήνων έσπευσε ένας Βάνδαλος στρατηγός του δυτικού ρωμαϊκού στρατού, ο Στηλίχων. Όμως έφτασε πολύ αργά, ήδη είχε σφαχτεί ανηλεώς ή εξανδραποδιστεί ο ελληνικός πληθυσμός όλων των πόλεων εκτός αυτών που πρόλαβαν να καταφύγουν στα βουνά, εσφάγησαν ακόμη και τα παιδιά».
ΓΡΗΓΟΡΟΒΙΟΣ
«Την εποχή εκείνη έγινε μεγάλη σφαγή των ελλήνων με την διαταγή που επέβαλλε να θανατώνονται άλλοι με φωτιά και άλλοι με ξίφος.» Η Ολυμπία λεηλατείται και κατεδαφίζεται ο ναός του Διός. εδώ ο ιστορικός Γρηγορόβιος αναφέρει χαρακτηριστικά πως «απώλετο το τελευταίο άνθος της των Ελλήνων χώρας».
Όταν ο άνθρωπος διέπεται από στοιχειώδη λογική, και διαθέτη συνείδηση που του ελέγχει και κατευθύνει τις πράξεις του, θεωρείτε μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα, και δεν έχει ανάγκη καμία θρησκεία, να του υποδείξει αλλά ούτε κανένα θεό να τον φοβίζει με το  πως θα διάγει βίο ενάρετο.  Άρα η επίτευξη αυτού του σκοπού  είναι  καθαρά θέμα φιλοσοφικό και δεν εχει καμία θέση η θρησκεία. Μόνο όσοι στερούνται της στοιχειώδους λογικής, προστρέχουν στις θρησκείες.
Οι επόμενες γενεές θα μας κοροϊδεύουν αν εξακολουθήσουμε να πιστεύουμε τα δήθεν θαύματα. Όπως κοροϊδεύουμε εμείς σήμερα τους υποανάπτυκτους λαούς της Αφρικής, όταν βλέπουμε τις θρησκευτικές τους τελετές στα ντοκιμαντέρ. Η λύση είναι μόρφωση και διαφωτισμός στα αχνάρια του Κοραή και του Καΐρη. Πρέπει ο κόσμος να μάθει την αλήθεια και τα εγκλήματά τους που τα κρύβουν επιμελώς.
Εκείνο που μου προκαλεί θλίψη είναι ότι ενώ ζούμε την εποχή των επιτευγμάτων του ανθρωπίνου πνεύματος, που είναι τα θαύματα της επιστήμης και της τεχνολογίας, που τα βλέπουμε και τα απολαμβάνουμε, γιατί είναι γνήσια και όχι σκηνοθετημένα σαν της θρησκείας, πως είναι δυνατόν να υπάρχουν Έλληνες που είναι θιασώτες του μεσαιωνικού σκοταδισμού Αγαπητοί φίλοι, προσπαθούμε να ξυπνήσουμε από το λήθαργο που έχουμε περιπέσει, από το πολύ κουτόχορτο που μας είχαν ταΐσει τα μαθητικά μας χρόνια.
Κάποιοι από εμάς πιστεύουμε ότι καταφέραμε να το αποβάλουμε. Όμως μερικοί ούτε που προσπάθησαν. Και τους ερωτώ ζούνε στην Ελλάδα και είναι ορθόδοξοι χριστιανοί, αν ζούσαν στην Αραβία θα ήσαν μουσουλμάνοι, αν ζούσαν στις Ινδίες θα ήσαν ινδουιστές, αν ζούσαν στη Κίνα θα ήσαν βουδιστές, κ.ο.κ.ε. τελικά μπορείτε να μας πείτε πια είναι η πραγματική θρησκεία. Για εμένα που δεν αποδέχομαι καμία, δεν έχω πρόβλημα με την λογική μου, εσάς τι σας λέει η λογική σας;
Eσείς κύριοι που κόβεστε για την ορθοδοξία και την Ρωμανία, πρέπει να γνωρίζετε ότι ο υπολογιστής που κάθεστε και γράφετε τις βλακείες σας, το αυτοκίνητο που οδηγείτε, και ένα πλήθος επιτευγμάτων της σύγχρονης τεχνολογίας που απολαμβάνετε, και για την υγεία σας αν θα κινδυνεύσει εκεί θα εναποθέσετε τις ελπίδες σας, Όλα αυτά είναι επιτεύγματα ευφυών ανθρώπων, γιατί αν η ανθρωπότητα ακολουθούσε την ρύση του Χριστού «μακάριοι οι πτωχοί τω πνέυματι» θα ζούσαμε ακόμη στον μεσαίωνα.  Και μη μου πείτε ότι οι πτωχοί τω πνεύματι ενοεί οι αγαθοί τω πνεύματι, γιατί η Ελληνική γλώσσα είναι η πιο τέλεια γλώσσα και δεν  τις χιάζετε τις ερμηνιες σας.
Οι κύριοι του ιερατείου και οι  προκάτοχοι σας, παπάδες και δεσποτάδες μαζί με τις ορδές των καλογέρων, συνεπικουρούμενοι και από τα εξοντωτικά αυτοκρατορικά διατάγματα (κώδικες) διέπραξαν την μεγαλύτερη γενοκτονία του Ευρωπαϊκού χώρου εις βάρος των Ελλήνων. Πάνω από είκοσι εκατομμύρια Έλληνες θανατώθηκαν Και μετά από αυτά χίλια χρόνια σκοταδισμό και κυριελέησον
Ο αφανισμός του Ελληνικού στοιχείου σταμάτησε την πρόοδο και έφερε την οπισθοδρόμηση. Ο επίσκοπος Θεοδώρητος Κύρος συγκρίνοντας την εποχή των ελλήνων με την εποχή επί Ιουστινιανού διαμαρτύρεται και γράφει: «την εποχή της ειδωλολατρίας όλες οι πόλεις ανθούσαν και τώρα που θριάμβευσε ο Χριστιανισμός βρίσκονται σε πτώση κι ερήμωση».
Ο Ελλαδικός χώρος εκεί που κάποτε έσφυζε από ζωή, και χαρούμενες γιορτές ερήμωσε, τεράστιες περιοχές έμειναν ακατοίκητες, και όπου συναντούσες οικισμούς εκεί βασίλευε η θλίψη και ο μαρασμός. Οι ολυμπιακοί αγώνες, τα Νέμεα, τα Ίσθμια, τα Πύθια, τα Παναθήναια σταμάτησαν. Οι ποιητικοί και θεατρικοί αγώνες δεν ξανάγιναν. Τα στάδια και τα θέατρα έρημα, έμειναν βουβοί μάρτυρες, του λαμπρού παρελθόντος, και με τις κουκουβάγιες που τα κατοίκισαν να θρηνούν ολονυχτίς, την πνευματική και πολιτισμική κατάντια των Ελλήνων.
ΠΟΤΕ ΘΑ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤ΄ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΕΠΡΑΞΑΝ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥΣ ΟΙ ΠΡΟΚΑΤΟΧΟΙ ΣΑΣ ΤΟΥΣ  ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ.
Cherokee 21

Τρίτη 21 Ιουλίου 2020

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΕΛΦΙΚΟΥ ΕΨΙΛΟΝ



Ή αλλιώς το «Έψιλον εν Δελφοίς» είναι σήμερα ένα πολύ παρεξηγημένο σύμβολο που οι αδαείς θέλουν να το ταυτίζουν, από άγνοια βέβαια, με μυστικές ομάδες, συνομωσίες και άλλου είδους φανταστικές θεωρίες.
Αντιθέτως το Δελφικό Έψιλον, δηλαδή το σύμβολο αυτό που ήταν τοποθετημένο (σύμφωνα με τα αρχαία κείμενα και τα ευρήματα), στην κορυφή τού Αετώματος τού Ναού τού Απόλλωνος στους Δελφούς, είχε για τον αρχαίο κόσμο την δικιά του σημαντική αξία και φιλοσοφία.
Να λοιπόν ποιο ήταν και τι σήμαινε το ΔΕΛΦΙΚΟ ΕΨΙΛΟΝ:
Το Γράμμα Έψιλον σαν σύμβολο σχετίζεται άμεσα με την Δελφική Ηλιακή μυσταγωγία, την μύηση του ανθρώπου στο ΦΩΣ. Η τοποθέτησης του στο αέτωμα του Δελφικού Ναού του ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ (θεού του Φωτός – Ηλιακή λατρεία) δηλώνει την αέναη σχέση του με το Φως, την τελείωση και ως εκ τούτου σαν Έψιλον υποδηλώνεται ο Φωτεινός. 
Το γράμμα Ε είναι σαν σχήμα η έκφανση της τριαδικότητας εξ ου και η τρείς φορές τοποθέτηση του εις το αέτωμα του Απολλώνιου ναού μια σε ξύλο, δεύτερη σε χαλκό και τρίτη σε χρυσό.Το γράμμα Ε ως αριθμός συμβολίζεται με τον αριθμό 5.
Τα 4 κοσμογονικά στοιχεία της Γής, του Αέρα, του Νερού και του Πυρ με την πεμπτουσία του Ουράνιου – Αιθέρα. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν τον Άνθρωπο. Ομοίως γνωρίζουμε ότι το ιερό πεντάγραμμο (πεντάλφα) συμβολίζει τον άνθρωπο και παράλληλα τα 5 στοιχεία που τον αποτελούν κατά τους Πυθαγόρειους μύστες όπου το είχαν σαν ιερό σύμβολο.
Τρείς φορές τοποθετήθηκε ένα Ε (ΕΨΙΛΟΝ) στην κορυφή τού Αετώματος τού Ναού τού Απόλλωνος στους Δελφούς, κατάντικρυ σε όποιον πλησίαζε την κεντρική, ανατολική Πύλη του, πάντοτε συνοδευόμενο από το ΓΝΩΘΙ Σ’ΑΥΤΟΝ στην κάτω αριστερή γωνία και το ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ στην κάτω δεξιά τού ιδίου Αετώματος. 
Ήταν γνωστά σαν »Δελφικά παραγγέλματα», το δε Ε το »προεδρεύον» αυτών. Το παλαιότερο από αυτά (τα Ε) ήταν ξύλινο κι αναφέρεται σαν »Ε των Σοφών », γιατί αφιερώθηκε από τον Σόλωνα κατά μία εκδοχή, κατά δε άλλη από όλους μαζί τούς τότε αναγνωρισμένους Σοφούς. Όταν αυτό εφθάρη, οι Αθηναίοι ανέθεσαν στο Ναό το δεύτερο, το οποίο ήταν χάλκινο. 
Σε αντικατάσταση και αυτού, η Λιβία Δρουσέλλα, σύζυγος τού Αυγούστου, αφιέρωσε το τρίτο και τελευταίο, από καθαρό χρυσό. Η μοναδική πληροφορία για το Ε των Δελφών προέρχεται από τον Πλούταρχο (46-127 μ.Χ.), ο οποίος ως Ιερεύς διά βίου τού Απόλλωνος, πρέπει να ήταν κοινωνός και γνώστης των Μυστηρίων.
Το ότι λοιπόν ένα γράμμα τού Αλφαβήτου, είναι το αποκλειστικό αντικείμενο μιας ολόκληρης διατριβής του, δείχνει, όπως και τα γραφόμενα, την μεγάλη σημασία πού ένας συγγραφέας της ολκής του, απέδιδε σ’ αυτό. Το ότι κανείς άλλος δεν έγραψε γι’ αυτό, αλλά κι ο τρόπος (σε μορφή διαλόγου) πού ο ίδιος ο Πλούταρχος το παρουσιάζει, συνηγορούν ότι πρόκειται για κλείδα των Δελφικών Μυστηρίων, γιατί ως γνωστόν η αποκάλυψη στοιχείων τους στους αμύητους, αποτελούσε ηθικό και ποινικό αδίκημα.
Στον διάλογο αυτόν, προβάλλονται διάφορες ερμηνείες από τούς διαλεγόμενους, σαν προσωπικές τους απόψεις, μερικές αδύναμα τεκμηριωμένες, άλλες ισχυρά, πολλές αλληλοαναιρούσες. 
Σε κάποιες επεμβαίνει ο ίδιος ο Πλούταρχος, με πληθώρα αναλύσεων, μη παίρνοντας ρητή θέση, αλλ’ ωστόσο καθοδηγώντας διακριτικά τον αναγνώστη. Δεν μπορεί έτσι να κατηγορηθεί ότι αποκαλύπτει τα των Μυστηρίων, αλλά προτρέπει σε συλλογισμούς προσέγγισής τους, τηρώντας το ρηθέν από τον Ηράκλειτο ότι : «Ο ΑΝΑΞ Ο ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ, ΟΥΤΕ ΛΕΓΕΙ, ΟΥΤΕ ΚΡΥΠΤΕΙ, ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ». Τα δε σημαίνοντα διαφέρουν ως προς την προσέγγισή τους, ανάλογα με την πνευματική, την ποιοτική και την μυητική διαβάθμιση των πιστών. Γιατί κι ο ίδιος ο Θεός έχει ανάλογα ονόματα προς αυτούς: 
είναι ΛΟΞΙΑΣ για τούς μη νοούντας, ΠΥΘΙΟΣ για εκείνους που αρχίζουν να μαθαίνουν, να ερωτούν, να ενημερώνονται και ΔΗΛΙΟΣ και ΦΑΝΑΙΟΣ σε όσους φανερώνεται και διαφαίνεται κάποια Αλήθεια. Είναι ΙΣΜΗΝΙΟΣ σ’ αυτούς που γνωρίζουν την αλήθεια και ΛΕΣΧΗΤΟΡΙΟΣ σ’ εκείνους που μεταχειρίζονται αυτήν την Αλήθεια, φιλοσοφώντας. Η πρώτη άποψη στο διάλογο, δηλωμένη από τον αδελφό τού Πλουτάρχου Λαμπρία, είναι πώς οι πέντε από τούς επτά Σοφούς – οι Χίλων, Θαλής, Σόλων, Βίας και Πιττακός θέλοντας να διαχωριστούν από τούς άλλους δύο, τον Κλεόβουλο τον Λίνδιο και τον Περίανδρο τον Κορίνθιο, οι οποίοι με πλάγια μέσα εξεπόρθησαν τη φήμη τού Σοφού – αφιέρωσαν το Ε (δηλαδή τον αριθμό 5) στον Θεό, δηλώνοντας έτσι το πραγματικό πλήθος τους. Άλλος είπε πως το Ε, όντας το δεύτερο των γραμμάτων, των εχόντων Φωνήν (φωνηέντων), δηλώνει τον Απόλλωνα, τον δεύτερο τη ταξει, μετά τον Δία, Θεόν. 
Η τρίτη άποψη τού Ιερέως Νικάνδρου είναι ότι, επειδή το Ε γράφεται και ΕΙ (βλ. Δειπνοσοφιστού βιβλ. β’.5: » πάντες οι Αρχαίοι τώ ΟΥ αντί τού Ο μακρού στοιχείου προσεχρώντο, παραπλησίως και τώ ΕΙ αντί τού Ε μακρού. Ώσπερ ορώμεν καν τή Ιλιάδι το πέμπτον βιβλίον σημειούμενον διά τού ΕΙ.), είναι χαρακτηριστικό των προς χρησμοδότησιν ερωτημάτων (εάν), αλλά και μόριο ευχής ή παράκλησης (ΕΙ-θε). Η άποψη τού Θέοντος, πού ακολουθεί, είναι πως ο Θεός ευνοώντας την Διαλεκτική, παραδέχεται αυτό το μόριο (ΕΙ) τού συλλογισμού και χρησιμοποιώντας το συχνά στους Χρησμούς του, προτείνει τή χρήση του στους Φιλοσόφους. Γιατί Φιλοσοφία είναι η έρευνα της Αλήθειας και φώς της Αλήθειας η απόδειξη και της απόδειξης αρχή ο συναπτόμενος συλλογισμός. Και κανένα πράγμα δεν υπάρχει χωρίς αιτία και κανένας συλλογισμός δίχως λογική προϋπόθεση.
Ο Έυστροφος ο Αθηναίος υποστηρίζει πως το Ε δηλώνει την έννοια των αριθμών ως Πεμπάς, αφού οι Σοφοί το αριθμείν ονομάζουν »πεμπάζειν». Εκφράζει έτσι την Πυθαγόρεια θέση ότι ο αριθμός είναι πρώτη και απόλυτη αιτία των πάντων κι ότι ο Θεός αεί γεωμετρεί. Την άποψη αυτή συμπληρώνει ο ίδιος ο Πλούταρχος, λέγοντας ότι οι αριθμοί διαιρούνται σε άρτιους και περιττούς και η Μονάδα είναι κοινή κατά τη δύναμη και στα δύο είδη, αφού προστιθέμενη, κάνει τον άρτιο περιττό και τον περιττό άρτιο. Το δύο είναι ο πρώτος άρτιος και το τρία ο πρώτος περιττός. 
Το άθροισμα αυτών των δύο δίνει αριθμό εξαιρετικής τιμής, γιατί πρώτος αυτός αποτελείται από πρώτους και έχει ονομασθεί από τούς Πυθαγόρειους Γάμος, λόγω της ομοιότητάς του με την ενωτική σχέση τού άρτιου προς το θήλυ και τού περιττού προς το άρρεν. Γιατί από καμιά ανάμιξη τους δεν γεννιέται άρτιος, μα πάντα περιττός και ποτέ άρτιος όταν προστεθεί σε άρτιο δεν γεννά περιττό, ούτε βγαίνει από τή φύση του, από αυτήν ακριβώς την αδυναμία του να γεννήσει άλλον. Αντίθετα, περιττοί όταν προστεθούν σε περιττούς, γεννούν πολλούς άρτιους, γιατί πάντα αποτελούν το γόνιμο στοιχείο. Το πέντε (Ε) λέγεται και φύσις γιατί με τον πολλαπλασιασμό επί τον εαυτό του τελειώνει πάντα στον εαυτό του. 
Γιατί και η φύση – πού από το σπόρο μετά από διάφορες μεταμορφώσεις, αποδίδει πάλι σπόρο – πάντα τελειώνει στον εαυτό της. Κι όταν αυτό (το Ε) προστίθεται στον εαυτό του, γεννά εκ περιτροπής ή τον εαυτό του ή την δεκάδα, κι αυτό γίνεται επ’ άπειρον. Η ένωση λοιπόν της Πεμπάδος (Ε) με τον εαυτό της δεν γεννά τίποτε ατελές ή αλλιώτικο, αλλ’ έχει καθορισμένες μεταβολές. Γεννά ή τον αριθμό τού είδους της ή τον τέλειο αριθμό. Εδώ ακριβώς βρίσκεται το κοινόν με τον Απόλλωνα, γιατί ο Θεός υμνείται ως αιώνιος και άφθαρτος από την ίδια του την φύση, και άλλοτε ως πυρ τα πάντα εξομοιώνει προς τα πάντα (ΠΥΡΟΣ Τ’ ΑΝΤΑΜΕΙΒΕΣΘΑΙ ΠΑΝΤΑ), άλλοτε δε καταφεύγει σε μεταμορφώσεις τού εαυτού του ως προς τή μορφή, τή διάθεση και τή δύναμη, όπως ακριβώς κι ο Κόσμος. Αλλά και στη Μουσική πού τόσο αρέσει στον Θεό, η Πεμπάς έχει την σημασία της. 
Γιατί πέντε είναι οι ορθές συμφωνίες και αν και υπάρχουν πολλά διαστήματα μεταξύ των τόνων, η Μελωδία, πέντε μόνο χρησιμοποιεί: τή Δίεση, το Ημιτόνιο, τον Τόνο, το Τριημιτόνιο και το Δίτονο. Μα και κατά τον Πλάτωνα, αν υπάρχουν περισσότεροι από έναν κόσμοι, τότε αυτοί είναι πέντε. Αλλά κι αν υπάρχει μόνο ένας, όπως λέγει ο Αριστοτέλης, αυτός αποτελείται από πέντε: τον κόσμο της Γής, τον κόσμο τού Ύδατος, αυτόν τού Πυρός, τον τέταρτο τού Αέρος και τον πέμπτο που άλλοι ονομάζουν Ουρανό, άλλοι Φώς, άλλοι Αιθέρα και άλλοι Πέμπτη Ουσία ή Πεμπτουσία. Αρκετοί Φιλόσοφοι συσχετίζουν με αυτούς τούς πέντε κόσμους, τις πέντε αισθήσεις, γιατί θεωρούν ότι η αφή είναι σκληρή και γεώδης, η γεύση από την υγρότητά της αποκτά αντίληψη για τις ποιότητες γευστών. Η όσφρηση επειδή είναι αναθυμίασης και άρα γεννάται από την θερμότητα, έχει τή φύση τού πυρός. 
Ο αέρας όταν προσκρούει στο αυτί γίνεται φωνή και ήχος. Και τέλος η όρασης διαλάμπει από το φώς και τον Αιθέρα. Ο διάλογος κλείνει με την άποψη τού Αμμωνίου που υποστηρίζει ότι ούτε αριθμό, ούτε τάξη, ούτε σύνδεσμο, ούτε κάποιο άλλο ελλίπον μόριο λέξεως, δηλώνει το Ε. Αλλά ότι είναι αυτοτελής τού Θεού προσαγόρευσης και προσφώνησης. Ο Θεός όταν πλησιάζει κάποιος στο Ναό, τον χαιρετά και τον προσαγορεύει με το »Γνώθι σ’αυτόν», κι αυτός ανταπαντά » ΕΙ » (είσαι), αναγνωρίζοντας και ομολογώντας ότι πραγματικά Αυτός υπάρχει. Και »ΕΙ ΕΝ», γιατί είναι Ένας (ΕΝ ΔΕ ΑΠΟΛΛΩΝ) – γι’ αυτό λέγεται Α-πολλών – αρνούμενος τα πολλά και το πλήθος. 
Λέγεται και Ιήϊος γιατί είναι Ένας και μόνος, και Φοίβος γιατί οι Αρχαίοι έτσι ονόμαζαν κάθε καθαρό κι αγνό. Ο Πλούταρχος τελειώνει εδώ τον διάλογο, με την τελευταία άποψη να αναιρεί όλες τις προηγούμενες, χωρίς κάποιο συμπερασματικό επίλογο ή σχόλιο, μη κλείνοντας ουσιαστικά το θέμα κι αφήνοντας να εννοηθεί ότι υπάρχουν πιθανώς και άλλες πτυχές της Αλήθειας.
Τηρεί έτσι ως Μύστης και Ιερεύς, τις Μυστηριακές επιταγές, κάνοντας συγχρόνως ένα άνοιγμα προς τούς έξω και αμύητους. Άνοιγμα που έχει από μια μεριά σκοπιμότητα – σε μια εποχή παρακμής τού Μαντείου και ανταγωνισμού του από άλλες θρησκείες και Θεούς που εισήγαγαν οι Ρωμαίοι από τα πέρατα της Αυτοκρατορίας – αλλά και ανάγκη της προβολής και δικαίωσης τού Κοσμικού και Νοητικού χαρακτήρα της Απολλώνιας Θεοσέβειας.
Από τούς νεότερους συγγραφείς μόνο δύο έχουν γράψει για το Ε των Δελφών. Ο Στέφ. Καραθεοδωρής, Ιατρός και ο Γ. Λευκοφρύδης, Δικηγόρος (Αθήνα 1977), οι οποίοι αφού αναφέρονται στα τού Πλουτάρχου, διατυπώνουν ο καθένας κι από μια δική του άποψη. 
Ο μεν πρώτος επισημαίνοντας ότι το Ε συμβολίζει τον Θεό, το συνδέει με το γράμμα (συλλαβή) τού Εβραϊκού αλφαβήτου, που επίσης συμβολίζει το Θείον, υποστηρίζοντας ότι είναι μετάφρασή του και συνεπώς αποτέλεσμα μαθητείας κι αποδοχής της Εβραϊκής Θρησκείας. Ο δε δεύτερος, Λευκοφρύδης, συνδέοντας το Δελφικό Ε με την κατά την άποψή του αποκωδικοποίηση τού έργου τού Αριστοτέλη » Οργάνων Όργανον», υποστηρίζει ότι πρόκειται για διακριτικό σύμβολο ενός Πλανητικού συστήματος στον αστερισμό τού Λαγού και τού συνωνύμου του Κοσμοσκάφους. Αν και η λογική της αποκωδικοποίησης τού έργου είναι ισχυρή, εναπόκειται στην κρίση τού κάθε ερευνητή να καταλήξει για το ακραίο ή όχι της θέσης αυτής. Η δική μου άποψη για το γράμμα αυτό τού Ελληνικού Αλφαβήτου, είναι ότι αποτελεί σε Κοσμικό επίπεδο, καθαρό συμβολισμό τού Ενούντος Θείου.
Στη Σαμοθράκη έχουν βρεθεί κεραμικά πιάτα που χρησιμοποιούνταν σε τελετές των Καβειρίων Μυστηρίων. Τα μισά από αυτά είχαν χαραγμένο ένα Ο (Θήτα) και τα υπόλοιπα ένα Ε. Και τα δύο συμβολίζουν το Θείον. Το πρώτο σαν Κέντρο τού Σύμπαντος Όλου, το δεύτερο σαν Ενωτικό των Πάντων στοιχείο. Η Ελληνική γλώσσα δεν είναι απλά μια γλώσσα επικοινωνίας. Είναι το παράγωγο μιας Κοσμικής, Συμπαντικής γεωμετρικής Μήτρας κωδικοποιημένων Εννοιολογήσεων.
Ο Φιλόστρατος αναφέρει ότι: » Παλαμήδης εύρε τα γράμματα ουχ υπέρ τού γράφειν μόνον, αλλά και υπέρ τού γιγνώσκειν ά δεί μή γράφειν». Κατά τον Λουκιανό, ο Παλαμήδης – υιός τού Ναυπλίου, Ομηρικός ήρως και εφευρέτης τού Αλφαβήτου- »… πρώτος ημίν τούς νόμους τούτους διατυπώσας, ου τή ταξει μόνον καθ’ ήν προεδρίαν βεβαιούνται, διώρισεν τί πρώτον έσται ή δεύτερον, αλλά καί ποιότητας άς έκαστον έχει καί δυνάμεις συνείδον». Χαρακτηριστικά δηλαδή τού Αλφαβήτου εκτός από τή σειρά των γραμμάτων είναι και οι ποιότητες αυτών, αλλά και οι δυνάμεις.
Τί σημαίνει όμως, τα γράμματα έχουν ποιότητες και δυνάμεις; Δυνάμεις να κάνουν τί, ή δυνάμεις τίνων; Η Ελληνική γλώσσα είναι Λόγος, και ο Λόγος είναι πρώτιστα αναλογία.
Κι εκφράζεται πολυσήμαντα και κατ’ αναλογία σε άπειρα διαβαθμιστικά επίπεδα. 
Από τα πλέον Γήινα σαν επικοινωνία, έως τα πλέον Κοσμικά σαν Κοσμικές, Συμπαντικές έννοιες. Έτσι το Ν είναι Νόησης. Το Λ είναι Λόγος. Ο Λόγος όταν αποκτά βάση (-), γίνεται -Δ- Δραστηριοποιείται, αποκτά Διαστάσεις.
Το Ο είναι μία Ολότητα, ένα Πάν. Το Όλον με το Κέντρο του, ο Δημιουργός και η Δημιουργία, αδιαίρετα μαζί, είναι το Θ (Θήτα) το Θείον, το Σύν-Πάν. Το Ε είναι τα τρία στοιχεία (οι τρείς παράλληλες γραμμές) τού Τρισυπόστατου Θείου, ενωμένα. Εξ ου και Ένωσης= ώσις πρό τό ΕΝ = ώθηση προς τή Θεία Νόηση.
Τό Ε δηλώνει, τον Ενωτικό χαρακτήρα τού Τρισυπόστατου Θείου και γι’ αυτό αφιερώθηκε, μαζί με τα »Γνώθι σ’αυτόν» καί »Μηδέν Άγαν», που είναι επίσης Ενωτικά παραγγέλματα – αφού δεν νοείται Ένωσης χωρίς την βαθιά, Νοητική γνώση τού Εγώ, αλλ’ ούτε και προσέγγισης της με παραθλαστικές λειτουργίες υπερβολής- στον Θεό τού Φωτός και της Αρμονίας. Αυτό το στοιχείο της Ένωσης συνηγορεί προς την ονομασία »Γάμος», που έδωσαν στο Ε, οι Πυθαγόρειοι.

Cherokee 21

Σάββατο 18 Ιουλίου 2020




Ακούούούσατε! Ακούούούσατε !

Χωριανοί οίοίοί!

Η "πανδημία του Κορωναίου είναι μια πραγματικότητα ή είναι μια απάτη .

Αν είναι πραγματικότητα τότε τα μαθηματικά που γνωρίζω , πρέπει να τα ξαναδώσω εξετάσεις και όλοι μα όλοι οι δασκαλοί μου να είναι ηθικοί αυτουργοί στην λάθος διαμόρφωση της προσωπικότητας μου , αλλά και της ποιότητας της νόησης που κατέχω .

Αν όμως είναι απάτη και όλοι εμείς ( εσείς ) ακολουθείτε τις προσταγές και τα κελεύσματα των 'ειδικων ' , τότε προφανώς είστε εξαπατημένοι και ως εκ τούτου , εν δύναμη επαναστάτες , άμα τη γνώση της αλήθειας . ΣΩΣΤΑ ; ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΣΩΣΤΑ ΟΠΟΙΟΣ ΠΕΙ ΟΧΙ ΕΙΝΑΙ "ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟ" ΑΤΟΜΟ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΥΚΟΛΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΟΓΜΑΤΩΝ .

ΤΩΡΑ ΠΑΜΕ ΣΤΗ ΜΑΣΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ . ΝΟΜΙΖΩ, ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ, ΟΤΙ Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΕΧΕΙ ΔΥΟ ΦΑΣΕΙΣ , ΤΗΝ ΕΙΣΠΝΟΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΝΟΗ . ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΠΝΟΗ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΜΑΣ ΠΟΣΣΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΥ ΑΕΡΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΓΥΡΩ ΜΑΣ ΤΗΝ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΣΤΙΓΜΗ . Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ . ΣΤΗΝ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΑΕΡΊΩΝ ΣΤΙΣ ΠΝΕΥΜΟΝΙΚΈΣ ΚΥΨΕΛΙΔΕΣ Η ΑΙΜΟΣΦΑΙΡΙΝΗ ΔΕΣΜΕΥΕΙ ΤΟ ΟΞΥΓΌΝΟ ΤΟΥ ΑΕΡΑ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ Η ΟΞΥΑΙΜΟΣΦΑΙΡΙΝΗ , ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΕΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΜΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΥΤΑΡΟΥ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΕΡΙΑ ΜΟΡΦΗ . ΤΑ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ CO2 ΔΙΟΞΕΙΔΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΟΣ ΚΑΙ ΤΟ CO ΜΟΝΟΞΕΙΔΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΟΣ . ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ ΤΩΝ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ . ΒΕΒΑΙΑ ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΤΗΝ ΊΔΙΑ ΣΥΝΘΕΣΗ .

ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ , ΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΣΑΣ, ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΣΙΟΥΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΩΝ ΕΝΤΟΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΣΚΑ , ΤΟΥΣ ΦΟΒΙΣΜΕΝΟΥΣ ΑΓΑΠΗΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΑΣ , ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΜΕΝΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣ ΤΩΝ ΒΙΑΣΤΩΝ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ , ΘΑ ΚΑΘΟΤΑΝ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΞΑΤΜΗΣΗ ΝΑ ΑΝΑΠΝΕΕΙ ΤΑ ΚΑΥΣΑΕΡΙΑ ΤΗΣ ;

ΟΤΑΝ ΑΝΤΙ ΝΑ ΕΙΣΠΝΕΥΣΟΥΜΕ ΚΑΘΑΡΟ ΑΕΡΑ, ΕΙΣΠΝΕΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΥΣΑΕΡΙΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΜΑΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΝΟΥ ,ΤΟΤΕ ΑΡΓΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΑ ΤΟ ΜΟΝΟΞΕΙΔΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΝΑΡΚΩΝΕΙ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ (ΟΠΩΣ ΟΤΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑ ΜΑΓΚΑΛΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΜΑΣ ) ΚΑΙ ΟΙ ΝΟΗΤΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΙΩΜΕΝΕΣ . ΕΤΣΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΕΥΚΟΛΑ, ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΣΕ ΕΧΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΑΝΤΡΙ ΣΑΝ ΠΡΌΒΑΤΟ , ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ .

ΑΝ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΖΩΗ ΣΟΥ ! ΚΑΤΕΥΩΔΙΟ! ΠΗΓΑΙΝΕ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΣΑΙ ΚΑΙ ΑΣΕ ΜΕ ΕΜΕΝΑ ΝΑ ΖΗΣΩ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΜΕ ΚΑΘΑΡΟ ΜΥΑΛΟ , ΣΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΝΟΗΣΗ ,ΠΟΥ ΜΟΥ ΧΑΡΙΣΕ Ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΜΟΥ .

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ !

ΔΕΙΞΕ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ , ΜΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ , ΔΕΙΞΕ ΑΝΥΠΑΚΟΗ, ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ , ΣΤΟΝ ΒΩΜΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ , ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ  ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ !

ΤΑΔΕ ΕΦΗ George 21 by

Cherokee 21

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020



Ο εφιάλτης για τον Ερντογάν ξεκίνησε, κι έχει ημερομηνία – Ο κύβος ερρίφθη στις ΗΠΑ για το σκάνδαλο Halkbank

  • Ηλίας ΣιακαντάρηςΙούλιος 3, 2020 10:04 πμ


Αργά το βράδυ ανακοινώθηκε δικάσιμος στη Νέα Υόρκη για την υπόθεση Halkbank, την προσωπική τράπεζα του Σουλτάνου που τώρα απειλεί να τον γκρεμίσει - Η υπεράσπιση δεν κατάφερε να καθυστερήσει άλλο τη διαδικασία... με αφορμή τον κορωνοϊό, αλλά ούτε και οι προσωπικές του παρεμβάσεις σε ανώτατο επίπεδο
Τι κι αν ο Ταγίπ Ερντογάν έπαιρνε κάθε τόσο τηλέφωνο τον Πρόεδρο Τραμπ στο Οβαλ Γραφείο για να μεσολάβησει ώστε να σταματήσει τη δίωξη της Halkbank, της «αμαρτωλής» τουρκικής τράπεζας που κατηγορείται ότι έσπασε το εμπάργκο με το Ιράν – μεταξύ άλλων – και ότι χρηματοδοτεί απευθείας τον τούρκο Πρόεδρο;
Τι κι αν υποσχόταν ο Τραμπ στον Ερντογάν να κάνει υπομονή, και ότι «θα βάλει δικούς του δικαστές” για να ρυθμίσουν το θέμα;
Αργά το βράδυ της Πέμπτης, το τζίνι βγήκε από το μπουκάλι:
Το ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μανχάταν όρισε δικάσιμο για την ποινική υπόθεση της Halkbank για τον Μάρτιο του 2021. 
Η κατηγιρία, η οποία επισείει σύμφωνα με τους αμερικανικούς νόμους ποινή ικανή να εξαφανίσει την κρατικη τουρκική τράπεζα και να κλονίσει συθέμελα το τουρκικό τραπεζικό σύστημα, είναι ότι Halkbank βοήθησε το Ιράν να αποφύγει δισεκατομμύρια δολάρια από τις οικονομικές κυρώσεις από τις ΗΠΑ.

Όχι άλλη καθυστέρηση!

Το δικαστήριο μάλιστα απέρριψε τους ισχυρισμούς της υπεράσπισης της τουρκικής κρατικής τράπεζας με τους οποίους ζητούσε να καθυστερήσει η διαδικασία μέχρι το 2022.
Η απόφαση, από τον Δικαστή Ρίτσαρντ Μπέρμαν της Νότιας Περιφέρειας της Νέας Υόρκης, έκανε δεκτό το αίτημα των ομοσπονδιακών εισαγγελέων για έναρξη των διαδικασιών στις αρχές του 2021, μετά από μήνες νομικών αντεγκλίσεων (αλλά και άπειρων αποπειρών πολιτικής παρέμβασης, όπως αποκαλύπτει το βιβλίο του Τζον Μπόλτον, πρώην σύμβουλου εθνικής ασφαλείας του Τράμπ) με τους δικηγόρους της τράπεζας.
Ο Μπέρμαν είπε ότι η επιλογή κριτών θα ξεκινήσει στις 23 Φεβρουαρίου, με τα επιχειρήματα έναρξης στη δίκη που εκδόθηκε για την 1η Μαρτίου. Οι προτάσεις κινήσεων για περιορισμούς, κοινές προτεινόμενες κατηγορίες κριτικών επιτροπών και εκκρεμείς προτάσεις έληξαν στις 14 Δεκεμβρίου.

Ζητούσαν αναβολή λόγω… Covid-19

O δικαστής Μπέρμαν είπε ότι έλαβε υπόψιν τις δυσκολίες που θέτει η εξελισσόμενη πανδημία στη διαδικασία του ομοσπονδιακού δικαστηρίου, αλλά και την ανάγκη για απόδοση δικαιοσύνης και στις δύο πλευρές και την «αποφυγή περιττής καθυστέρησης».
Η απόφαση (μπορείτε να την δείτε εδώ) αναφέρει:
«Το δικαστήριο επισημαίνει ότι η δίωξη (της Halkbank) και, κατά συνέπεια, η δίκη έχει καθυστερήσει ήδη για περισσότερο από πέντε μήνες από την ημερομηνία της κατηγορίας” και επισημαίνει την ανάγκη “ να φτάσουμε στην ουσία της υπόθεσης  αποτελεσματικά” καθώς το το δημόσιο συμφέρον για τα θέματα που απασχολούν αυτή την αντιδικία», είναι πολύ σημαντικό, έγραψε ο δικαστής στο σκεπτικό των δυο σελίδων..

Η ύστατη απόπειρα αποφυγής

Οι δικηγόροι της Halkbank, το γραφείο Williams & Connolly, υποστήριξαν κατά τη διάρκεια της ακρόασης ότι η παγκόσμια πανδημία έχει καταστήσει σχεδόν αδύνατο να ταξιδέψουν στην Τουρκία για να συναντηθούν με τους πελάτες τους και ισχυρίστηκαν ότι θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο για μεταφράσεις των καταθέσεων των πιθανών μαρτύρων. Ζήτησαν η δίκη να αναβληθεί για τον Μάρτιο του 2022

Η υπόθεση που μπορεί να διαλύσει την τουρκική οικονομία

Η Halkbank, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην τουρκική κυβέρνηση, κατηγορείται ότι χρησιμοποιούσε μια σειρά επιχειρήσεων-βιτρίνα στο Ιράν, την Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για να μεταφέρει έσοδα από πωλήσεις ιρανικού πετρελαίου αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων στην κυβέρνηση της Τεχεράνης, κατά παράβαση του εμπάργκο που απαγορεύει στο Ιράν κάθε πρόσβαση στο χρηματοοικονομικό σύστημα των ΗΠΑ.
Οι εισαγγελείς είπαν ότι “ανώτατοι αξιωματούχοι” στο Ιράν και την Τουρκία φέρεται να συμμετείχαν στο σχέδιο, και ορισμένοι από αυτούς έλαβαν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια σε δωροδοκίες για να προφυλάξουν την τράπεζα από τον έλεγχο των αμερικανικών ρυθμιστικών αρχών και τραπεζών.
Η Halkbank, εν τω μεταξύ, αγνούσε για μήνες επιδεικτικά το κατηγορητήριο της 19ης Οκτωβρίου του ομοσπονδιακού δικαστηρίου του Μανχάταν. Η προηγούμενοι δικηγόροι της, της εταιρείας King & Spalding απέτυχαν στις αλλεπάλληλες κινήσεις τους να αμφισβητίσουν τη δικαιοδοσία του δικαστηρίου.
Όταν οι δικηγόροι της King & Spalding αποσύρθηκαν από την υπόθεση, τότε η Halkbank τελικά απάντησε στο κατηγορητήριο μέσω της νέας δικηγορικής εταιρείας, ότι δεν είναι ένοχη για συνωμοσία, τραπεζικές απάτες και ξέπλυμα χρήματος τον περασμένο Μάρτιο.
Ο Ρόμπερτ Κέρι, νέος δικηγόρος της Halkbank, επιβεβαίωσε ότι σχεδίαζε να ζητήσει μακροχρόνια αναβολή ωστε ο δικαστής Μπέρμαν να παραιτηθεί από την υπόθεση. Τελικά, το αίτημα δεν πέρασε…

Τα επόμενα βήματα

Κατά τη τοποθέτησή του στο ακροατήριο, ο Δικαστής Μπέρμαν ζήτησε από την Halkbank να καταθέσει τις ενστάσεις της έως τις 14 Ιουλίου, λέγοντας ότι προσβλέπει να «προχωρήσει γρήγορα» στο θέμα.
Συνολικά, έχουν απαγγελθεί κατηγορίες σε εννιά άτομα, συμπεριλαμβανομένου του Ρέζα Ζαρράμπ, του τουρκο-Ιρανού εμπόρου χρυσού που ομολόγησε την ενοχή του στις αμερικανικές αρχές και μετά κατέθεσε κατά του Μεχμέτ Χακάν Ατίλα, ο οποίος επέστρεψε στην Τουρκία τον περασμένο Ιούλιο μετά την έκτιση της ποινής του για συνωμοσία, νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και σχετικές καταδίκες και διορίστηκε από τον Ερντογάν ως Πρόεδρος του Χρηματιστηρίου της Κωνσταντινούπολης.
Οι κατηγορίες του ομοσπονδιακού δικαστηρίου είναι τόσο βαριές που επισείουν ποινές – χρηματικές αλλά και διακοπή πρόσβασης στο διεθνές χρηματοπιστωτικό σύστημα – που είναι ικανές να σβήσουν από το χάρτη την τουρκική κρατική τράπεζα, η οποία ελέγχεται άμεσα από τον Τούρκο πρόεδρο και αποτελεί τη χρηματοδοτικό του εργαλείο.
Είναι η μόνη υπόθεση που τον αγγίζει προσωπικά και έχει τη δυνατότητα να αποθεμελιώσει το μηχανισμό εξουσίας του αλλά και το διεθνές του γόητρο.
Μετά τη χθεσινοβραδινή απόφαση, η απόφαση έχει και σαφές χρονοδιάγραμμα. Τα δικαστήρια ανέλαβαν δράση και τα τηλεφωνήματα στο Οβάλ Γραφείο για παρέμβαση δεν έχουν πια κανένα νόημα.
Πηγή: Newmoney.gr
Cherokee21